sofieontheroad.reismee.nl

W&K (warm & koud, wormen & kakkerlakken)

In Hampi was het lekker warm en ik heb er ook vrijwel geen regen gehad.

Ik besloot uiteindelijk de nachtbus te nemen naar Goa, vermits de kosten van drie verschillende bussen en een hotelovernachting waarschijnlijk hoger lagen dan die van de nachtbus.


De bus had telkens twee bedden naast elkaar onderaan en bovenaan. Nu ja, bedden, ze waren erg smal, maar gelukkig kwam ik niet naast een dikke Indiër terecht, maar naast een Française. Ze reisde samen met haar twee dochters, waarvan de vader in Delhi woonde.

Voor we de nachtbus opstapten had ze al gewaarschuwd dat het in de bussen erg koud kon zijn en we hadden dus allemaal onze voorzorgen genomen. Lakens, sjaals, truien, ...

Maar helaas bleek dat niet voldoende.


Toen we net vertrokken waren ging het nog, maar gaandeweg zette de chauffeur de airco harder en harder. Ondertussen hadden een aantal mensen al gevraagd om de airco wat zachter te zetten, maar er kwam niet veel reactie. Bij de eerste stop, voor het avondeten, vroegen we het nogmaals. Weer geen antwoord.

Bij het terug instappen zag ik vooraan in de bus een bordje hangen waarop stond dat er dekens en sjaals te koop waren... Tja, nu werd het duidelijk natuurlijk. De Française heeft het nog één keer geprobeerd, maar kreeg inderdaad als antwoord dat ze dan maar een deken moest kopen.


Niet lang nadat de bus vertrokken was, ontstond er enig tumult een paar bedden verderop. Geen idee waarover het ging, maar al snel werd het mysterie opgelost, toen de co-chauffeur met een bus DDT de bus inkwam en lustig in het rond ging spuiten. Er liepen blijkbaar nogal wat kakkerlakken rond. De Française naast me heeft zich ontzettend kwaad gemaakt en zei dat die beesten helemaal niets deden en dat we ze beter konden laten doen in plaats van de hele reis in dat vergif te liggen. Nu ja, het heeft niet mogen baten, want tegen dan was er al een halve bus leeggespoten...


Echt veel geslapen hebben we niet en toen ik om 5.30 uur aankwam in Panaji en op zoek ging naar een kamer, heb ik nog buiten zitten wachten tot er om 9 uur een vrij kwam. Maar goed, ik was in Goa en ben dus maar meteen op stap gegaan.


Vanuit Panaji bezocht ik Old Goa, ooit de hoofdstad van Goa. Het is een kleine stad, die in één woord beschreven kan worden, kerken.

Het stadje is dan ook erg toeristisch, in dat opzicht dat iedereen de kerken komt bezoeken. Verder is er weinig toeristisch aan. Je ziet er bijvoorbeeld geen hotels en ook toeristische restaurantjes zijn er niet echt te vinden. Nu ja, geen probleem, een plaatselijk restaurantje was ook al goed.

Het eten was helaas net iets te pikant, maar ik heb honger en heb alles binnengespeeld.

Alleen, toen ik het laatste stukje tomaat op mijn vork prikte, kronkelden daaronder een paar kleine witte wormpjes... Ik heb zomaar even gratis en voor niks wat extra proteïnen binnengekregen.


Hier in Goa is het dan misschien wel natter dan in de vorige staten, maar potverdorie, wat is het hier warm! Het is een verschrikkelijk vochtige hitte, die maakt dat je niet veel anders kan doen dan in je luie stoel hangen. Wat ik ook doe van zo gauw het even stopt met regenen.

Ik zit ondertussen in Arambol, een plaatsje aan het strand en vraag me toch af waarom iedereen zo wild is van Goa en zijn stranden.

Ik heb ondertussen al heel wat stranden in de wereld gezien en ik verzeker jullie dat er heel wat mooiere bij zijn dan hier. Het zand is donker, soms zelfs bijna zwart, het water is ook van een onbestemde kleur en nodigt mij niet uit om te zwemmen.

Maar goed, misschien is het wel de sfeer die het hem doet vanaf november, veel mensen, veel feestjes, veel drank en drugs (?), ...

En dan ben ik blij dat ik hier nu zit en al die dingen gerust mag missen...

Reacties

Reacties

kathleen

Hey Sofie,

Dus het was niet met busreizen Lauwers op vakantie.
En bij de gedachte kakkerlakken en wormen krijg ik kippenvel.
Genieten en tot gauw,
knuffel Kathleen

Kristine Pauwels

Wat een toffe schrijfstijl Sofie. Het is echt meereizen met jou. De foto's zijn schitterend. Tot gauw.

Ann DG

Schitterende verhalen !
Geniet nog van je laatste dagen vakantie !
Groetjes

Willy

Wat een belevenis weer, insecten eten mmm, maar ik had dit toch op een andere manier in mijn hoofd.
Eigenlijk zijn die mensen daar zo dom nog niet en het brengt me op ideetjes voor de school haha.
Spijtig voor jou maar tot gauw en geniet nog van je laatste week
Greets

Tim Op de Beeck

Telkens mooi gevolgd met je verhalen; was weeral de moeite. Nog enkele dagen volop genieten, dan moogt ge teurg naar ons mooie landje komen ... maar of ge daar zo'n schoon foto's kunt maken en dergelijke verhalen meemaakt is maar de vraag ...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba