sofieontheroad.reismee.nl

Paradise...

Je leven riskeren voor 75 cent? In India kan het...

Je huurt gewoon voor en dag een fiets en je begeeft je tussen het moordende verkeer, op weg naar Paradise Beach.

Als je er dan ook nog eens in slaagt terug te keren rond 16 uur, als de scholen uit zijn, heb je zeker waar voor je geld gekregen...

Nu zijn jullie misschien allemaal aan het kwijlen bij het woord strand. Laat me dan even uitleggen dat dat hier toch een iets ander concept is dan bij ons.


Strand is hier geen synoniem voor zwemmen, noch voor zonnen en van het woord bikini hebben ze hier nog niet gehoord. Of misschien al wel gehoord, maar dat hele idee vinden ze dan in ieder geval ONgehoord.

Hier ga je naar het strand om daar een namiddag volledig gekleed te gaan zitten kletsen, bij voorkeur in de schaduw van een palmboom of onder een shelter.


Op het strand probeer je dan die ene toerist te ontwaren en als je die gevonden hebt ga je doodleuk vragen of hij met je op de foto wil. Waar die toerist dan helemaal niet van wil weten. Wat een saaie mensen zijn toeristen toch...


Tijd voor een beetje reclame nu. Een e-reader is goeie marchandise!

De tijd van zeulen met boeken is voorbij. Ik heb nu een bibliotheek van zo'n 130 boeken te mijner beschikking, en dat allemaal voor het luttele gewicht van 168 gram.

Ik hoef ook niet meer te rantsoeneren wanneer een boek bijna ten einde is, want ik heb er nog 129 te gaan.

Verder biedt het ook voordelen tijdens het alleen eten op restaurant. Een boek is namelijk nogal moeilijk open te houden tijdens het eten. Een e-reader ligt altijd goed en je hebt maar te klikken om een blad om te slaan. Werkelijk een geniale uitvinding.

Ondertussen zit ik al in Kovalam en heb ik gisteren de zon zien ondergaan in drie oceanen tegelijk. Kanyakumari (waar ik gisteren nog was) vormt namelijk het allerzuidelijkste puntje van India (haal zoals elk jaar die atlas maar weer boven - eigenlijk moest hij al klaarliggen...).

Helaas heb ik de zon ook zien opkomen in diezelfde drie oceanen, want ik had vannacht logees. En nee, 't waren geen knappe mannen (ook weer helass). Voor de eerste keer op al mijn reizen ben ik geconfronteerd geweest met bedbugs, of tenminste, dat denk ik dat het waren. Ik dus snel mijn bed uit ('t jeukte niet, ben ook niet gebeten, maar zag ze opeens kruipen toen ik lag te lezen) en dan maar geprobeerd een constructie te maken met stoel, handdoek daarover, rugzak ervoor, ... Tot ik toch weer de slaap niet kon vatten en het licht aandeed. Wat bleek? Ondertussen zaten ze ook op mijn broek, mijn handdoek, mijn rugzak, ... Dan maar de hele nacht buiten op 't balkon gezeten. Vandaar dat ik dit verhaaktje schrijf met zeer kleine oogjes. Dus sorry alvast voor eventuele typfouten.

Enfin, ik hoop maar dat ik er geen heb meegebracht, ik heb alles de hele nacht door gecheckt, en vanmorgen nog eens, dus ik hoop dat ik deze nacht gespaard blijf van ongewenste gasten.

Jullie horen het later wel...


Reacties

Reacties

femke

Ja watte, dat ziet er weer de moeite uit, zucht. In je huisje is alles in orde. Plantjes hebben water gehad, allé diegene die binnen staan. Die van buiten zijn dankzij de weergoden ruim voorzien van vocht. Groetjes.

Willy

Wat een verhaal weer! Strand bugs enz
Maar je weet toch, lezen en eten > maagpijn enz, dus Ebook als dessert.
Jij bedankt voor de info ivm die Ebooks. Heb intussen al 2 boeken uit op men Ipad, geweldig! Heb nog nooit zoveel en graag gelezen.
Geniet nog verder van je tocht en zoek een veilig bed in het vervolg.

Goedele

Amai Sofie,
Ik geniet volop van je beelden, de sfeer, de kleur de anektotes die je erbij schrijft. Het doet een mens mijmeren en laat me mee genieten van al dat moois. Een goed glas wijn erbij en ik n vertrokken. Laat die bedwantsen maar achter je en laat het mooie maar op je af komen.
Groetjes Goedele

kathleen

Hey Sofietje,

Wat spannend allemaal; Je foto's zijn ook super mooi. Kobe vindt de kindje super om naar te kijken.
Knuffels Kathleen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba