sofieontheroad.reismee.nl

De eerste ronde...

Ik ben in India

en ik ben gewapend...


Gewapend door mijn eerdere ervaringen hier.

Gewapend tegen allerlei zaken die we doorgaans in ons Belgenlandje niet meemaken.


Zo ben ik blind voor de starende blikken, voor de open riolen langs de straat, voor de ratten die voor mijn voeten wegschieten...


Doof ben ik voor al het getoeter, het “hello, how are you?”, het “hello, where you going?”, het “hello where you from? “ en vooral voor het “hello sir, what's your name?”. Doof ben ik ook voor al het gesis en ook het “hello, taxi?” glijdt van me af.

Doof ook voor het gerammel, geratel en gesputter van de airco en de fan in de kamer (zelfs als ik oordopjes in heb).

Ja, voor al deze dingen ben ik als het ware Oost-Indisch doof...


De open riolen? Ik ruik ze niet, net zomin als de uitlaatgassen en de stinkende vuilnisbelten langs de straten. Bij het nemen van een warme douche ontgaat het me dat het water naar rotte eieren stinkt...


Ik proef gelukkig wel de overheerlijke chai, waaraan geen enkele chai latte bij ons kan tippen, in de verste verte niet.


Maar voor 1 ding kom ik munitie te kort en laat mijn wapenuitrusting te wensen over...

de hot en spicy Indian flavour, de alomtegenwoordige chili's.


Blij dat ik – tegen alle verwachting in – op de vlucht van Mumbai naar Chennai te eten kreeg, zette ik vol overgave mijn tanden in de vegetable rolls die de stewardess me met een oogverblindende glimlach aanbood. Met evenveel overgave brandden de hete chili's onverbiddelijk een stuk van mijn mond weg en wist ik weer dat ik in India was.


Kort daarna begon het vliegtuig door turbulentie zo hevig te schokken dat ik onbewust ook het typische Indisc he hoofdknikje kon oefenen.

Ik heb, geloof ik, alleen de juiste move nog niet helemaal te pakken...

Reacties

Reacties

sonja

hoi Sofie, allicht de grootste reiziger van Antwerpen... of dan toch de meest bekende.... of toch de mooist schrijvende.... mooiste foto's makende.....die toch wel ferm dik betaald mag worden voor haar mooie reisverhalen. Doe jij telkens weer heel leuk. En wat een stranden, wat een kleuren en sfeer. Heerlijk lijkt het me aldaar. Tot de volgende Sofie want ik blijf je volgen. Groetjes uit NL.

Ann De Greef

Hey Sofie, veel plezier op verlof en hopelijk valt het inderdaad veel beter mee deze keer ! Wij zijn net terug van een weekje Normandië. Het weer was niet schitterend, maar dat heeft onze pret - en zeker die van de kids - gelukkig niet bederfd. Groetjes

Serge Gazin

Geweldig toch, hé? De wereld verkennen. Ik reis met je mee en geniet van je verhalen: de geuren, de geluiden, de beelden, ... Het begint steeds meer te kriebelen om zelf ook terug te vertrekken. Goed. Schud me maar verder wakker!

Patrick

Opnieuw erg leuk, Sofie.
Ik zie de riolen, de ratten, de mensen, hoor de toeters, voel en ruik het stinkende douchewater, ontwaar de smile van de stewardess, de chili's in je rolls en schokte bijna mee bij de turbulentie. De juiste move vinden voor een typische Indisch hoofdknikje lijkt me verre van eenvoudig. :)
Geniet van deze ongetwijfeld weer unieke ervaring. De Indische keuken staat volgens kenners nummer 1 op de wereldranglijst! x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba