sofieontheroad.reismee.nl

Back in Belgium

Wegens onvoorziene omstandigheden (nee, nee, geen paniek, tussen ons is nog alles koek en ei), staan we sinds vanmorgen 10 dagen eerder dan gepland, terug op Belgische bodem. Weg het rode Afrikaanse stof, de uitgestrekte handjes en de uitlaatgassen van taxi-brousses of het gehobbel van de zebu-karren. In de plaats de uitlaatgassen van de Belgische gouden koeien en het typische zomerweer hier.

We hebben de helft van onze geplande reis kunnen afwerken en hebben een idee van wat Madagascar inhoudt. Jammer van het stuk dat we niet konden doen, maar first things first, sommige dingen zijn eindeloos veel belangrijker dan ergens de toerist uithangen.

Er komen nog wel jaren, met andere bestemmingen, met of zonder rugzak, met of zonder taxi-brousse. Nu eerst even bekomen en dan hebben we weer een jaar om plannen te maken en samen een invulling te geven aan onze zomervakantie. Want dat is één ding dat zeker is, na 15 jaar alleen te hebben gereisd, durf ik nu in alle eerlijkheid zeggen dat ik het waarschijnlijk niet gauw weer zal doen (tenzij voor een paar dagen). Ik weet ook niet of ik het zou kunnen met iemand anders dan Wim, maar daarover hoef ik zelfs mijn hoofd niet te breken...

We zien een aantal van jullie binnenkort wel weer ergens. De lezers op afstand hebben er hopelijk ook van genoten. Misschien hebben we jullie wel wat inspiratie gegeven en anders toch een beetje een beeld van Madagascar. De echte beelden (oh ja, we maakten er wel wat) volgen later. Wegens technische problemen staan ze nog niet op de computer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba