sofieontheroad.reismee.nl

Ark van Noah

De laatste twee weken lijkt het hier plots wel de ark van Noah te zijn. Alle dieren die ik twee maanden lang niet zag, passeren hier nu ineens de revue. Rond Ayutthaya, Kanchanaburi en Phetchaburi spotte ik duizenden ooievaars. Ik denk dat er zowaar een babyboom op komst is hier... In Phetchaburi ging ik fietsen langs heerlijk verlaten weggetjes en naast een irrigatiekanaal, waaruit opeens twee gigantische hagedissen van zo'n anderhalve meter kwamen gekropen. Wat later ontmoette ik nog een familielid dat wat verderop woonde. Fantastisch weer. Iets minder fantastisch was mijn ontmoeting met de hond die mijn been op een centimeter na miste. De longen heb ik uit mijn lijf gefietst, helaas, die van hem waren beter... Waarom hij het op een gegeven moment opgaf weet ik niet, maar ik was er niet rouwig om. Na bij terugkomst even te hebben gegoogled wat te doen bij een aanval van een hond of hoe deze te vermijden, bleek ik een schoolvoorbeeld te zijn geweest van hoe het niet moest... Ik was immers sneller gaan rijden, had met mijn armen gezwaaid, heel hard geroepen, ... allemaal dingen die je beter niet doet. Gelukkig kwam ik er met de schrik vanaf, maar ik heb nog lang met elastieken benen verder gefietst. De tempels in Phetchaburi werden dan weer bevolkt door hele troepen apen. Omdat ik mijn fiets op slot wou leggen aan een paaltje en dat werd onttrokken aan het oog van de bewakers, was hij helemaal ondergesch... toen ik terugkwam. Op alle auto's op de parking lagen grote pluchen krokodillen, geen aap die daarbij in de buurt kwam. Had ik het maar geweten... Hoewel, ik had op een dak van een huis al een levensgrote pluchen tijger zien liggen. Alleen gooien ze hier hun vuil/afgedankte spullen gelijk waar, dus ik had de link niet gelegd. Nu snap ik uiteraard waarom dat beest daar lag. Ondtussen nam ik een paar dagen geleden mijn eerste trein van deze trip (die meteen een flinke vertraging had), van Phetchaburi naar Chumphon. Daar moest ik immers de boot nemen naar Koh Tao, een eiland in de Thaise Golf, waar ik een paar dagen aan het strand wilde doorbrengen. En ook hier weer beesten... Zo zag ik tijdens een wandeling een slang haar lunch verorberen. Ik vermoed dat het een baby-eekhoorn was, want daarvan krioelt het hier. 's Nachts is er veelvuldig getrippel op het dak van mijn hutje en met de regelmaat van de klok rolt er vanalles naar beneden. Ik moet de hele tijd denken aan scenes uit Ice Age. Maar ook andere dingen maken/houden me wakker. Zo dacht ik eergisterenmorgen dat er iemand kreunde van de pijn. Ik lag echt in opperste concentratie te luisteren om te gaan helpen, maar bij nader inzicht denk ik dat pijn er weinig mee te maken had en dat hulp van mijn kant niet erg geapprecieerd zou zijn geweest... Hetzelfde jonge, enthousiaste Duitse koppel in het hutje naast me, vind ook niets zo fijn (hoewel...) dan aan elkaar voor te lezen. Vandaag zij een stuk, morgen hij weer, ieder om beurt. Het voorleesuurtje is dan ook nog geprogrammeerd op het moment dat ik 's avonds gedoucht ben en met een drankje en hapje op mijn terras mijn eigen boek wil lezen. Laat nu geen enkel boek voor mij ooit te dik zijn, nu hoop ik echter dat dit een dun boek is en vooral het laatste dat ze hebben... Gisteravond dan weer begon zij opeens wild te krijsen en stormde ze naar buiten, waarna hij haar moest zien te kalmeren, terwijl ze uitriep daar niet te zullen slapen. Geen idee wat ze in de hut vond. In die van mij had een eekhoorn (?) in ieder geval mijn zak noten gevonden die ik als aperitiefje wilde knabbelen en alvast voor me geopend, waarvoor dank. Ik hoop dat ze ze uit de vuilbak heeft gehaald voor die werd geleegd. Zo, dat is het weer zo'n beetje. Morgen vertrek ik hier helaas weer voor nog een paar daagjes vasteland, voor ik donderdag weer naar België vlieg, de herfst tegemoet blijkbaar...

Reacties

Reacties

etienne

dank voor je verhaaltje....

Linda

Hoe kan je het raden van de herfst!!!

Nicole

Al gun ik je zeker nog veel genietende tijd ginder, toch ook al fijne en veilige thuiskomst en tot heel binnenkort!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba